Bedrijven ontkomen er tegenwoordig niet meer aan. Alles lijkt wel digitaal te gaan. Het jaar 2020 was een goede realitycheck voor velen dat het allemaal online kan. Met software en handige apps kunnen hele bedrijven vanuit huis werken. Het enige wat je nog nodig hebt is een laptop en stabiele internetverbinding. Vrij gek eigenlijk. In deze blog gaan we het hebben over je data. Hoe kun je jouw analoge data snel en veilig digitaal krijgen?

Van analoog naar digitaal

Het is erg lastig als je jaren gewend bent om met papieren documenten te werken zomaar over te stappen naar een online systeem. De data op het papier is van onschatbare waarde voor je operatie. Daarom heb je waarschijnlijk hulp nodig met al het inscannen van belangrijke data. Multiscan kan jou hierbij helpen. Jouw analoge archief en documenten worden vlot en op professionele wijze gedigitaliseerd. Als je een nieuw bedrijf begint is het beter om gelijk al digitaal te gaan, want als je er nu nog voor kiest om de analoge route te bewandelen heb je een klein beetje een bord voor je kop. 

Voordelen van een online archief

Met een online archief kun je veel efficiƫnter gebruik maken van je gegevens. Je hebt nu op een centrale plek al je data en kunt filteren en snel zoeken. Je hoeft niet meer door een lade te spitten of te wachten tot een collega het document weer inlevert. Ook kun je veel eenvoudiger data delen en analyseren. Zet bijvoorbeeld alle cijfers automatisch in een online systeem en maak duidelijke prognoses. Het nadeel is natuurlijk de onzekerheid over de veiligheid van de documenten. Wat nou als iemand de data in handen krijgt, die daar slechte intenties voor heeft? Ons advies is om gebruik te maken van erkende beveiligingssoftware die zijn dienst heeft bewezen. Software wordt steeds beter beveiligd en hackers moeten steeds meer moeite doen om binnen te dringen. Documenten zijn nu en in de toekomst alleen nog online te vinden (met specifieke uitzonderingen daargelaten).

Pin It on Pinterest